Попередження мовленнєвих порушень

У дітей можуть проявлятися такі затримки у мовленнєвому розвитку:

1)  Затримка на стадії емоційного спілкування. Емоційний контакт з дорослим замінює дитині вербальну комунікацію

2)    Затримка на стадії називання. Дитина промовляє слово тільки за зразком дорослого

3) Відсутність інтересу до спілкування. У дитини не виникає потреби у створенні емоційних та вербальних контактів з оточуючими

4)    Затримка на стадії “дитячих слів”

 


Профілактика

  •     Первинна профілактика розрахована на попередження не тільки мовленнєвих порушень, а й будь якої іншої патології. Це профілактика, основною метою якої є виключення самої можливості впливу негативних чинників, які можуть порушити перебіг нормального розвитку організму дитини:

1. Турбота про стан здоровя майбутніх батьків

2. Турбота про нормальний перебіг вагітності

3. Контроль за раннім періодом розвитку дитини

  •      Вторинна профілактика потрібна у випадку, коли первинна не мала результатів і зявилися мовленнєві розлади. Основна мета цього виду профілактики – попередження виникнення нових порушень мовлення, таких як заїкання, артикуляторно-акустична дисграфія
  •      Третинна профілактика має мету попередження рецидивів вже виправлених мовленнєвих порушень, що були недостатньо закріплені в процесі коригувального навчання. Це найбільш характерно для заїкання